De voorbereidingen

27 april 2017 - Breda, Nederland

Breda - Santiago de Compostela, 30 april - 1 juni 2017

Welkom op ons reisblog! A.s. zondag vertrekken we eindelijk vol verwachting richting Santiago de Compostela. Het plan is daar medio juni te arriveren. Dat betekent dat we de komende 40 dagen gemiddeld elke dag 60 km fietsen. Moet lukken toch!

Aan de voorbereidingen kan het niet liggen ....

Op de eerste plaats ben ik inmiddels in het gelukkige bezit van het Pelgrimspaspoort (met warempel al 1 stempel, gehaald in het Begijnhof in Breda)!
In de driedelige reisbeschrijving van de St. Jacobs fietsroute in de (volgens ervaringsdeskundigen) onmisbare boekjes van Clemens Sweerman hebben we ons al uitgebreid verdiept. (Overigens wegen die samen al 1 kilo, terwijl ik mezelf een target heb opgelegd van max. 8 kilo; wat nog een hele uitdaging zal worden met de spullen die nu op het logeerbed liggen en waar nog uit gekozen moet worden om - met het beoogde gewicht - in 2 fietstassen te passen  ......)
De route is ingetekend in de overzichtskaarten van België, Frankijk en Spanje. En op de Garmin is de digitale versie geïnstalleerd!
Lichtgewicht handdoeken, slaap- en lakenzakken, shirtjes etc. maken deel uit van de bende op het logeerbed ......
​We zijn goed getraind (nou ja, dat hoop ik). Menno's conditie is al jarenlang stabiel dankzij zijn looptraining, 3 keer per week. En ik heb mezelf een boost gegeven door me de laatst 2 maanden - sinds mijn vertrek bij de Zonnebloem - uit de naad te trainen op de spinningfiets, andere cardio- en krachtapparaten op de sportschool en ook een beetje met mijn nieuwe (jawel!) fiets op de weg. Volgens kenners komen we onszelf nog wel tegen in weer en wind, dag na dag, op de onze reis van zo'n 2.400 km. We zullen het ervaren.​
​Mijn nieuwe hybride trekkingfiets (een Giant Aspiro) rijdt lekker en Menno's 'oude' Trek heeft een stevige onderhoudsbeurt gehad. We zijn voorzien van diverse reserve-onderdelen en het nodige gereedschap. Nu nog een paar rechterhanden ... :-)
En last but not least hebben we veel mooie verhalen gehoord en tips gekregen van eerdere Santiago-gangers. Heel inspirerend!

We hebben er zin in!

We vinden het leuk dat je onze wederwaardigheden wilt volgen.  Ik zal een of twee keer per week hier een blog plaatsen ... met foto's natuurlijk!

1. Jan v Bezouw:
    27 april 2017
    Dit is echt een uitdaging. Heel veel succes en kom heel terug !!!!
  2. Ger Oprins:
    27 april 2017
    Super,goede reis en mooi weer
  3. Irene:
    28 april 2017
    Een hele goede reis gewenst en dat het aan jou (jullie) verwachtingen ruimschoots gaat voldoen.
  4. Isabella:
    Heel veel succes en geniet ervan! Tot over een week of 6
  5. Lia:
    28 april 2017
    Wat een uitdaging! Succes en heel veel plezier.
  6. Coby:
    28 april 2017
    Inez en Menno, geniet net zo veel van jullie tocht als ik heb gedaan! Jullie zullen merken dat het echt fantastisch is!!
  7. Marie-Jeanne:
    Lieve reizigers,
    Geluk en plezier op jullie pelgrimage.
    Het is een geschenk als je het haalt en geen schande als je eerder huiswaarts zou keren.
    Lieve groet Marie-Jeanne
  8. Peter & Corrie Schrauwers:
    28 april 2017
    Wij wensen jullie heel veel succes !!
  9. Ron en Inge:
    28 april 2017
    Heel veel succes en mooi weer toegewenst, hoop dat jullie het beiden goed zullen volbrengen
  10. Eddy Buisman:
    28 april 2017
    Als Menno's conditie ligt op het niveau van de tijd waarin ik met hem te maken had, dan zul je bij de eerste bult waarschijnlijk even moeten wachten. Desalniettemin heel veel plezier. De tocht is zeer de moeite waard.
  11. Susanne Pijpers:
    28 april 2017
    Wow, wat onwijs gaaf, bijzonder en spannend dat jullie deze tocht gaan maken. Ontzettend veel succes en vooral plezier. Ik ga jullie volgen, leuk! Lieve groetjes, Suus
  12. Anja Cools:
    29 april 2017
    Heel veel succes, veel mooi weer en weinig lekke banden. Ik volg jullie met plezier!!!!!!
  13. Marijan:
    29 april 2017
    Met de fiets op pad en dat wel 46 dagen lang: wat een uitdaging en een heerlijk vooruitzicht. Geniet met volle teugen. Niks moet en alles mag, dat is het devies van de ware pelgrim. Veel plezier samen. Marijan
  14. Lieve:
    30 april 2017
    Een gezegende veilige pelgrimstocht, zowel uiterlijk als innerlijk !!!! warme groetjes uit Tautra
  15. Natalie:
    1 mei 2017
    Wat leuk dat jullie nu eindelijk zijn vertrokken! :-) Heel veel succes en geniet ervan! Ik zal een oogje in het zeil houden als ik langs jullie huis fiets ;-) Xx vanuit Breda
  16. Margareth en wilco:
    1 mei 2017
    Beste Inez en Menno,
    Geweldig! Wat een onderneming. Hoop dat jullie een voorspoedige reis hebben, veel inspiratie opdoen
    en als herboren terugkomen. Lieve groet, Wilco en Margareth
  17. Dinie Megens:
    2 mei 2017
    Ik wens jullie een hele fijne fietstocht toe en ik twijfel niet aan jullie volharding hierin.
    Pas goed op jezelf en geniet ervan.
  18. Ingrid:
    3 mei 2017
    Zo ontzettend gaaf dat jullie dit doen!! Ik wens jullie enorm veel succes. Leuk dat we jullie kunnen volgen vanuit Nederland. Succes en heel veel veilige en fijne kilometers gewenst.
  19. Carina:
    3 mei 2017
    RESPECT!!!!!! Geniet er van jullie beiden. Ik hoor je reisverhalen graag live als je terug bent Menno!